Henkilökunta

Kaisa Juhajoki, Eläinlääkäri, yrittäjä

Kaisa on klinikan perustajaeläinlääkäri. Hän on valmistunut eläinlääkäriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2012, ja tehnyt sen jälkeen pieneläinpainotteista praktiikkaa sekä kunnassa että klinikoilla. Palo oman klinikan perustamiseen oli roihunnut jo useamman vuoden ajan, ja omat tilat valmistuivat Pyynikille keväällä 2020. Kaisa hoitaa pääasiassa hammaspotilaita. Muita sydäntä lähellä olevia potilaita ovat ontumapotilaat, akuuttipotilaat sekä kaikenlainen yleiskirurgia. Kaisalle tärkeää on huomioida kokonaisuus niin lemmikin hoidossa kuin klinikan toiminnassakin. Kotoa löytyy kaksi koiraa: novascotiannoutaja Vimma sekä kääpiömäyräkoira Nuppu.

Saara Joukanen, eläinlääkäri

Saara on valmistunut eläinlääkäriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2014. Hän on ennen Pyynikin tiimiin siirtymistä työskennellyt 10 vuotta eläinsairaalaan päivystystiimissä. Saara on kirurgian ja tehohoidon rautainen ammattilainen, jolle motto "hoida potilaitasi, kuin hoitaisit omaa lemmikkiäsi" sopii kuvaamaan asennetta potilastyöhön. Saara tietää, että omistajan huoli ja jaksaminen tulee myös huomioida lemmikin sairauden hoidossa, sillä se vaikuttaa merkittävästi eläinystävän toipumiseen. Saara hoitaa klinikallamme kaikenlaisia potilaita, mutta aivan erityisen mielellään tämä empaattinen, taitava ja tarkka eläinlääkäri viettää työaikaansa leikkaussalin puolella. Saara suorittaa myös vaativampia pehmytosakirurgisia leikkauksia, kuten kasvainkirurgiaa ja sappirakon poistoja. Kotoa löytyy liuta eläimiä: bordercolliet Mini ja Max, borderterrieri Rasti, maatiaiskissat Nysä, Nasse ja Hermanni sekä kanoja. Koirien kanssa touhutaan aktiivisesti (agility, PK-lajit, tottis, paimennus).

Johanna Sulonen, Eläinlääkäri, pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri

Vahvaa sisätautien osaamista tiimiimme tuo eläinlääkäri Johanna Sulonen, joka pitää meillä vastaanottoa 1-2 kertaa kuukaudessa ja lisäksi toimii konsultoivana eläinlääkärinä nuoremmille kollegoille. Johanna on valmistunut Helsingin yliopistosta eläinlääkäriksi 2004 ja pieneläinsairauksen erikoiseläinlääkäriksi 2021. Kokemusta on siis kertynyt rutkasti, mm. lähes kymmenen vuoden ajalta päivystävästä pieneläinsairaalasta. Lisäksi Johanna on työskennellyt löytöeläinten parissa vuodesta 2007 vastaten niiden terveyden- ja sairaudenhoidosta Helsingin eläinsuojeluyhdistyksellä. Yksityisyrittäjäksi Johanna siirtyi eläinlääkäriasema Helmeen kesällä 2020. Johanna on perehtynyt sisätauteihin ja diagnostiseen kuvantamiseen, erityisesti vatsaontelon ultraäänitutkimuksiin. Osaamista päivitetään koti- ja ulkomaisilla kursseilla säännöllisesti, ja lisäksi Johanna on tehnyt tutkimusta liittyen koirien sappirakon sairauksiin. Erityisiä mielenkiinnon kohteita ovat ruoansulatuskanavan sairaudet. Työssään Johanna pyrkii aina asiakaslähtöiseen toimintatapaan, selvittämään eläimen oireiden tarkat syyt, parhaan mahdollisen hoidon ja yhdessä eläimen omistajan kanssa parantamaan potilaan elämänlaatua. Pyynikillä Johanna hoitaa erityisesti sisätautipotilaita, kuten esim. kroonisista mahavaivoista (oksentelu/ripulointi), lisääntyneestä juomisesta ja virtsaamisesta, laihtumisesta ja epämääräisistä kivuista/väsymyksestä kärsiviä lemmikkejä.

Penita Pilve, Eläinlääkäri

Penita on valmistunut eläinlääkäriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2013. Valmistumisen jälkeen hän on työskennellyt pieneläinklinikalla ja kunnaneläinlääkärinä. Tämä iloinen ja aikaansaava eläinlääkäri työskentelee tällä hetkellä meillä osa-aikaisesti, ja lisäksi toimii kunnaneläinlääkärinä osan aikaa. Erityisen mieluisia ja kiinnostavia aihepiirejä Penitalle ovat hammassairaudet sekä lisääntymiseen liittyvät vaivat. Penita jatkokouluttautuukin meillä hammaskirurgiaan. Kotoa löytyy neljä koiraa (kolme pitkäkarvaista pyreneittenpaimenkoiraa sekä suomenajokoira) ja kilpikonna. Koirien kanssa harrastetaan aktiivisesti (agilitya, paimennusta, PK-lajeja, näyttelyitä ja suomenajokoiran kanssa lisäksi metsästystä) ja lisäksi Penita kasvattaa pyreneittenpaimenkoiria kennelnimellä D´Épinette Noire.

Noora Lehto, vastaava klinikkaeläinhoitaja

Noora toimii klinikallamme vastuuhoitajana huolehtien klinikan arjen sujumisesta. Noora on valmistunut vuonna 2012. Ennen siirtymistään Pyynikin tiimiin hän on ehtinyt työskennellä lähes kymmenen vuotta pieneläinklinikalla, joten kokemusta ja osaamista erilaisten tilanteiden hoitoon niin asiakaspalvelussa kuin hoitotyössäkin on paljon. Nooralla on useita vahvuuksia ja mielenkiinnon kohteita, kuten anestesia- ja laboratoriotyöskentely ja potilaiden perioperatiivinen hoito. Tämän kissarakkaan hoitajan kotoa löytyy kolme kissaa.

Satu Perälä, klinikkaeläinhoitaja

Satu valmistui klinikkaeläinhoitajaksi vuonna 2020. Klinikkaeläinhoitajan työssä Satua kiinnostaa erityisesti eläinten hammashoidot, sekä tuki- ja liikuntaelimiin liittyvät sairaudet. Vapaa-aikana ovat koirat vahvasti läsnä. Satulla on kotona tällä hetkellä viisi mittelspitziä, ja kasvatuksen myötä myös pentuja on säännöllisen epäsäännöllisesti. Viikonloppuja värittävät näyttelyreissut koirien kanssa niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

Mirka Huhtinen, klinikkaeläinhoitaja

Mirka valmistui klinikkaeläinhoitajaksi vuonna 2014. Tämä ahkera ja empaattinen hoitaja on tehnyt siitä asti alan töitä pieneläinklinikalla. Pyynikille hän siirtyi päivystävästä eläinsairaalasta syksyllä 2020. Työssään Mirka pitää erityisesti anestesiavalvonnasta, leikkaussalityöskentelystä sekä eläinten kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista huolehtimisesta. Mirkalla on napakka, positiivinen ja tarkka ote potilastyöhön. Kotona asustelee seurakoira Evi, joka on rodultaan phalene.

Eeva Vänni, klinikkaeläinhoitaja

Eeva on valmistumassa klinikkaeläinhoitajaksi kesällä 2021. Työkokemusta Eevalla on jo usemman vuoden ajan pieneläinklinikalta. Pyynikin tiimiin Eeva tuo rauhallisella ja määrätietoisella olemuksellaan hyvän lisän, ja asiakaspalvelijana Eeva on aivan omaa luokkaansa. Kotoa maalta löytyy kolme koiraa.

Janika Lampinen, oppisopimuskoulutettava klinikkaeläinhoitaja

Janika opiskelee meillä oppisopimuksella klinikkaeläinhoitajaksi. Harjoittelussa Janika on osoittanut oikein hyviä taipumuksia alalle, ja on oppinut nopeasti klinikalla työskentelyssä tarvittavat taidot. Janika on työssä huolellinen ja tarkka, sekä aina hyvällä tuulella.

Harjoittelijat

Klinikallamme on jatkuvasti vaihteleva määrä hoitajaharjoittelijoita sekä eläinlääkäriopiskelijoita oppimassa työskentelyä pieneläinklinikalla. Panostamme mielellämme nuorten innokkaiden ammattilaisten kouluttamiseen. Mikäli sinulla on opiskelupaikka (klinikkaeläinhoitaja), ja haluaisit meille harjoitteluun, voit kysyä vapaita paikkoja meiltä sähköpostitse osoitteesta: toimisto@pyynikinelainlaakarit.fi.