Rokotukset

ROKOTUKSET

Suomessa esiintyy jonkin verran sekä koirien että kissojen tarttuvia sairauksia siitä huolimatta, että lemmikkien rokottaminen on ollut mahdollista jo vuosikymmenten ajan.

Suosittelemme että noudatat eläinlääkärin antamaa rokotusohjelmaa tarkasti suojataksesi lemmikkisi vaarallisilta tartuntataudeilta.

• Koirat rokotetaan Suomessa pääasiassa viittä eri sairautta vastaan. Näitä ovat raivotauti, tarttuva hepatiitti, parvovirusenteriitti, penikkatauti ja kennelyskä. Kennelyskä on tautikompleksi, johon liittyy useita taudinaiheuttajia, ja siihen on olemassa sekä pistettävä että sieraimeen valutettava rokote. Lisäksi matkusteleville koirille on tarjolla suoja leptospiroosia vastaan ja tiineille nartuille on herpesvirusrokote.
  • Kissat suojataan pääasiassa kolmea sairautta vastaan. Näitä ovat: kissarutto, kissaflunssat ja raivotauti. Kissaflunssa on tautikompleksi, johon liittyy useita taudinaiheuttajia. Huom! Erityisesti lähellä itärajaa on erittäin suositeltavaa suojata myös kissat raivotautia vastaan!
  • Fretit voidaan rokottaa penikkatautia vastaan. Tällä hetkellä Suomessa on saatavissa vain joukkorokotuksiin soveltuva pakkauskoko, joten yksittäisiä frettejä emme tällä hetkellä valitettavasti voi rokottaa.
  • Kaneille on rokote tarttuvaa verenvuototautia vastaan.​

Pyynikin eläinlääkärit sijaitsee Tampereen Pyynikillä. Klinikka on hyvin varusteltu ja tiloihin on mukava tulla myös isomman lemmikin kanssa. Ilmaista paikoitustilaa on lähettyvillä Pyynikintorilla ja kadunvarsilla.

Ajanvarauksestamme voit varata ajan tavanomaisimpiin toimenpiteisiin kuten rokotus, hammaskivenpoisto tai terveystarkastus. Voit varata ajan akuutissakin tilanteessa netissä.

Kotikäynnit, isommat toimenpiteet, leikkaukset ja hammasoperaatiot varataan aina puhelimitse numerosta 045-2506570 oikeanlaisen ajanvarauksen sekä ohjeistuksen varmistamiseksi.